hofleverancierHofleverancier sinds 2005

Vink-Paccar MX Stage V / Euro VI

MX series

DAF/PACCAR Euro VI MX11 en -13 motoren voor marine toepassing. De MX-series voldoen meer dan ruimschoots aan de IWW Stage V emissie-wetgeving. Resultaat: tot 98% minder stikstofoxiden, 99% minder roet en een brandstofgebruik (lees CO2 uitstoot) gegarandeerd 16% lager dan dat van de voorgaande generatie CCR2 scheepsdiesels.

De ultramoderne dieselmotor wordt geleverd inclusief een af-fabriek nabehandelingsunit, bestaande uit een SCR katalysator en DPF roetfilter.

Paccar MX-11

Type Vermogen / toerental Koppel
MX-11 220 220 kW / 299 pk bij 1675 rpm 1650 Nm bij 900-1400 rpm
MX-11 251 251 KW / 341 pk bij 1675 rpm 1500 Nm bij 900-1400 rpm
MX-11 270 270 kW / 367 pk bij 1600 rpm 1900 Nm bij 900-1125 rpm
MX-11 300 300 kW / 408 pk bij 1600 rpm 2100 Nm bij 900-1125 rpm
MX-11 330 330 kW / 449 pk bij 1600 rpm 2300 Nm bij 900-1125 rpm

Paccar MX-13

Type Vermogen / toerental Koppel
MX-13 315 315 kW / 428 pk bij 1600 rpm 2300 Nm bij 900-1125 rpm
MX-13 355 355 kW / 483 pk bij 1600 rpm 2500 Nm bij 900-1125 rpm
MX-13 390 390 kW / 530 pk bij 1675 rpm 2600 Nm bij 1000-1400 rpm

Toepassingen

  • Voortstuwingsmotor
  • Boegschroefmotor
  • Generatormotor
  • Pompmotor
  • Hybride aandrijving

Folder MX Series 

Zeer lage emissiewaarden

Met uitstoot ver onder de Stage V grenswaarden is MX motor de schoonste in zijn klasse.
NOx < 98 %
PM < 99%
(ten opzichte van CCR 2)

MX series

Zeer laag brandstofverbruik

Een goed geregeld verbrandingsproces in combinatie met extra technologie om de ultra-lage Euro VI emissiewaarden te bereiken, leiden tot een uitstekende brandstofefficiency. Geavanceerde dieseltechnieken zoals CommonRail inspuiting, variabele turbo-geometry en een doordachte motorregeling resulteren in een specifiekbrandstofverbruik van 183 gr/kWh.

Zeer laag geluidsniveau

De MX motoren kenmerken zich door een zeer laag geluidsniveau, motorblok en cilinderkop zijn gemaakt van Compact Graphic Iron (CGI), geïntegreerde behuizing voor hogedrukpomp, en geavanceerde inspuittechnieken dragen hier zorg voor.

Geschikt voor HVO en B30 brandstoffen

De MX motoren zijn standaard geschikt voor toepassing van HVO (renewable diesel), GTL en B30 bio-brandstoffen, indien deze voldoen aan de EN590 of EN15940. Door het gebruik van deze brandstoffen kan er een CO2 reductie behaald worden van 89%.

Compacte af-fabriek nabehandelingsunit

Voor het behalen van de Euro VI emissie levels worden de MX motoren geleverd inclusief nabehandelingsunit. Deze nabehandelingsunit bestaande uit een SCR katalysator en DPF roetfilter heeft zeer compacte afmetingen (circa 750 x 750 x 500 mm), vervangt de standaard geluidsdemper en is nagenoeg in elke machinekamer toepasbaar.

Lange onderhoudsintervallen

Lange onderhoudsintervallen (1.000 uur) en lage onderhoudskosten

Hoge Return of Investment

De combinatie van de lange onderhoudsintervallen, de lage onderhoudskosten en het zeer lage brandstofverbruik leiden tot een zeer korte terugverdientijd. Niet voor niets zeggen wij “groener is niet duurder”

Korte levertijden

De hoge productieaantallen leiden niet enkel tot een scherpe prijsstelling, maar ook tot zeer korte levertijden.

Hoge beschikbaarheid van onderdelen

De uitstekende onderdelenvoorziening en hoge beschikbaar resulteren in zeer korte levertijden van zowel complete motoren als onderdelen. 97% van alle onderdelen zijn binnen 24 uur beschikbaar in heel Europa.

TNO / RDW gecertificeerd

Als eerste in Europa zijn de Paccar MX motoren gecertificeerd voor InlandWaterWays (IWW) volgens de EU Stage V regelgeving.

Real-time online monitoring

Middels onze online monitorsysteem heeft u direct inzicht in de prestaties van uw motor.

  • Direct inzicht in prestaties, brandstofverbruik en emissies
  • Remote diagnostiek voor snelle service
  • Verlagen van down-time